Lt / En
Kas yra svarbu? 3-oji Ars Baltica fotografijos meno trienalė
Kuratoriai: Dorathee Bienert, Lars Grambye, Lolita Jablonskienė
2004.I.23 - II.29
Menininkai: Knut Asdam (N), Bigert & Bergstrom (S), Agnieszka Brzezanska (PL), Aristarkh Chernyshev (RU), Oskar Dawicki (PL), Miklos Gaal (FIN),
Ilkka Halso (FIN), Isabell Heimerdinger (D), Elsebeth Jorgensen (DK), Anne Szefer Karlsen (N), Eve Kask (EE), Joachim Koester (DK), Tatyana Liberman (RU), Wiebke Loeper (D), Wolfgang Ploger (D), Artūras Raila (LT), Gatis Rozenfelds (LV), Johanna Rylander (S), Jari Silomaki (FIN), Florian Slotawa(D), Irma Stanaitytė (LT)


Kultūrinio bendradarbiavimo iniciatyva „Ars Baltica“ 1989 metais gimė Baltijos jūros valstybėse: Danijoje, Vokietijoje, Estijoje, Suomijoje, Lietuvoje, Latvijoje, Norvegijoje, Lenkijoje, Rusijoje ir Švedijoje. Iniciatyvos tikslas – skatinti meno ir kultūros istorijos mainus organizuojant meno parodas, muzikos renginius ir konferencijas. Tokiu būdu 1996 metais buvo sumanyta „Ars Baltica“ fotografijos meno trienalė. 3-oji trienalė, pavadinta „Kas yra svarbu?“, jau buvo demonstruota Kylio miesto galerijoje, Meklenburgo menininkų namuose Pluschow pilyje ir Bergeno parodų salėje. Iš Vilniaus paroda toliau keliavo po Baltijos šalis, aplankė „Sapnų fabriką“ Rygoje, Talino parodų salę ir Pori dailės muziejų Suomijoje.

Užduodami klausimą „Kas yra svarbu?“, kuratoriai Dorothee Bienert (Berlynas), Lars Grambye (Kopenhaga) ir Lolita Jablonskienė (Vilnius) vengė apibrėžtos temos ir bandė parodyti skirtingų meninių strategijų panaudojimą fotografijoje. Jei dešimtajame dešimtmetyje stengtasi įtvirtinti fotografiją kaip vaizduojamojo meno priemonę, tai šiandien menininkai adaptuoja įvairius kasdienius ir klasikinius fotografijos taikymo metodus arba tiesiog eksperimentuoja su šia priemone. Su fotografija dažnai siejama dokumentika, momentinis vaizdas, foto albumas kaip suvenyras ir reklamos fotografija. Šios parodos darbuose minėtos fotografijos formos buvo pateikiamos konceptualiame fone. Galima buvo atrasti ir naujus priemonės naudojimo metodus, ir prisiminti fotografijos tradicijas bei istoriją.

Įvairios fotografijos rūšys ir jų naudojimo motyvacija parodo, kad menininkai į klausimą „Kas yra svarbu?“ gali pateikti įvairius atsakymus. Ypatingai pabrėžiama: „atsiminimas ir savastis“, „medijų pasaulis“, “dokumentika ir fikcija“, „judėjimas ir sustingimas“, „kasdienybė ir ironija“ bei „žiūrovas kaip svarbiausias veikėjas“.

Galerija
Kalendorius
Haruno Farockio filmų retrospektyva | Nepatogus kinas
Susitikimas su meno leidyklos „Primary Information“ įkūrėju Jamesu Hoffu
Leidykla „Circle Books“: prieinamumo politika, archyvų naudojimas ir partnerystė leidyboje
„Žinios iš kažkur kitur“. Kultūros vaidmuo 9-ojo dešimtmečio pabaigos Europos demokratinėse permainose
Vilniaus galerijų savaitgalis Šiuolaikinio meno centre
Triguba sąmonė: Ciarán Wood video darbų peržiūra
Archyvas