Lt / En
Skulptūros paroda
2012.VI.22 - VIII.12
Skirtingose erdvėse atsiradę „Skulptūros parodos“ dalyvių Nerijaus Ermino, Donato Jankausko (Duonio) ir Žilvino Landzbergo kūriniai toliau rašo skulptūros istoriją ir iš naujo ją įgyvendina. Įvairiais būdais – per ironiją, atmintį, žaidimą ir kūrybinį procesą „Skulptūros paroda“ įsiterpia į kitas „Lietuvos dailės 2012“ parodas.

Nerijaus Ermino „Žaidimas“ ŠMC antro aukšto kiemelyje

Iš kelių skirtingo krūvio ir reikšmės vaizdų-objektų menininkas dėlioja pasakojimą. Už stiklo vykstantį „Žaidimą“ žiūrovas gali stebėti pateiktą priešais jį izometriniu išklotinės principu – jis gali numatyti šio žaidimo pavojus, tačiau neturi galimybės įsiterpti. Nerijaus Ermino instaliacija ŠMC antro aukšto kiemelyje, dar vadinamame „akvariumu“, sudaryta iš atskirų įvaizdžių: „kašis“, lenta, ašmuo, ryklys, linija. Vaizdą dedant prie vaizdo užsimezga istorija bei galimybė ją surikiuoti iš tų pačių elementų kita seka.

Žilvino Landzbergo „Septyni melai“ Didžiojoje salėje
Sudėtos į krūvą baltos ir kartu bespalvės skulptūrinės atliejos kuria deformuotą kolektyvinės skulptūrinės atminties viziją. Žilvino Landzbergo instaliacija – tai lyg archeologinių ar laboratorinių artefaktų rinkinys, paruoštas transportuoti ir kartu niekur nepajudėjęs nuo graikų skulptūros idėjos laikų. Gipsas liejosi ir suformavo labiau ar mažiau atpažįstamus Vakarų skulptūros istorijos momentus nuo romėnų, kopijavusių graikus ir maniusių, kad visa jų skulptūra buvo balta, iki renesanso, klasicizmo, XIX a. ir atgal.

Donato Jankausko (Duonio) „Pasaka“ Didžiojoje salėje
Paskutinis savo kartos monumentalistas, mohikanas Duonis kurs „Pasaką“ visą parodos „Lietuvos dailė 2012“ veikimo laiką. Gimęs paskutinę minutę, projektas kaip kūrinys procese nebuvo iš anksto planuotas, tačiau dabar žiūrovai pro skaidraus polietileno uždangą galės stebėti visus darbo etapus. Dažniausiai ramią parodų atmosferą kartais gali sutrikdyti proceso garsai, atliekos, šiukšlės ar net kvapai.
„Pasaka, nes karaliai“ – sako skulptorius. „Amžina“ Duonio tema – beždžionės – virs karaliais, o krūva menininkui lengvai „pasiduodančio“ putoplasto – monumentu.


Iliustracija:
Žilvinas Landzbergas, „Septyni melai“, 2012 m.
Kalendorius
Haruno Farockio filmų retrospektyva | Nepatogus kinas
Susitikimas su meno leidyklos „Primary Information“ įkūrėju Jamesu Hoffu
Leidykla „Circle Books“: prieinamumo politika, archyvų naudojimas ir partnerystė leidyboje
„Žinios iš kažkur kitur“. Kultūros vaidmuo 9-ojo dešimtmečio pabaigos Europos demokratinėse permainose
Vilniaus galerijų savaitgalis Šiuolaikinio meno centre
Triguba sąmonė: Ciarán Wood video darbų peržiūra
Archyvas