Lt / En
Pietinėje salėje filmų „Ieškant žmogaus nuotraukoje“ ir „Rojaus medis“ seansai, dalyvaujant filmo „Ieškant žmogaus nuotraukoje autoriui Paul Paper
2012.VII.19
Liepos 19 d. 18 val. Pietinėje salėje filmų „Ieškant žmogaus nuotraukoje“ ir „Rojaus medis“ seansai, dalyvaujant filmo „Ieškant žmogaus nuotraukoje autoriui Paul Paper


„Ieškant žmogaus nuotraukoje“
Eksperimentinė eseistinė dokumentika, 12 min., 2012 m.

Filmo autorius: Paul Paper
Kalba: anglų
Titrai: lietuvių k.

„Ieškant žmogaus nuotraukoje“ dokumentuoja vieno vakaro meditaciją palinkus virš dovanotos fotografijos. Filmas kvestionuoja kultūroje bei mene įprastas fotografijos kaip atminties išsaugojimo bei fotografijos kaip įrodymo funkcijas.

Filmas buvo rodytas:
Parodoje „Naujojo avangardo objektas“, „AV17“ galerijoje, Vilniuje, 2012 m.
„Rojaus medis“
Eksperimentinė eseistinė dokumentika, 6 min. 41 sek., 2011 m.

Autorius: Ugnius Gelguda
Operatorius: Vilius Mačiulskis
Distancinis kameros valdymas: Jonas Burnickis
Skaitovas: Alex Lewis
Postprodukcija: Vaclovas Nevčesauskas
Kalba: anglų
Titrai: lietuvių k.

Kūrinyje „Rojaus medis“ dokumentuojamas Vilniuje kylantis naujas menininkų kvartalas, neretai gretinamas su Niujorko SoHo rajono modeliu ir dvasia.
„Rojaus medis“ savitai išplėsdamas dokumentikos žanrą kalba apie pirmuosius didmiestyje nenatūraliai gimstančios bendruomenės žingsnius, kuriems nupasakoti pasitelktas hipertekstinis ryšys su dar 1990 m. Jono Meko sukurtu menkai žinomu videokūriniu „Pasivaikščiojimas“ (angl. – „A Walk“). Šiame valandos trukmės pasivaikščiojime po lietaus merkiamą SoHo rajoną Mekas intymiai ir padrikai pasakoja šio rajono kūrimosi istoriją, pirmąjį jo ir Mačiūno šiame pramoniniame rajone pasodintą medį ir neatpažįstamai savo veidą ir gyventojus pakeitusias SoHo gatves.
Videokūrinyje apmąstomos miesto erdvės ir vieningos idėjos palaikomos bendruomenės santykis, jo neišvengiama kaita bėgant laikui ir veikiant stipriems komerciniams impulsams. Vaizdo kamerai lėtai slenkant Ševčenkos kvartale įrenginėjamų pastatų siluetais bei vis dar egzistuojančio, tačiau savo funkciją pakeitusio fabriko griaučiais, tarsi propagandiniame filme supinami grubių ir pilkų pastatų vaizdai su būsimų naujakurių viltimis.

Kūrinys buvo rodytas:
„Dok-fest“ 24-tajame dokumentinio kino ir video meno festivalyje, Kaselyje, Vokietijoje, 2011 m.
Festivalyje „Les Rencontres Internationales Paris / Berlin / Madrid“, Šiuolaikinio meno centre „Pompidou“, Paryžiuje, Prancūzijoje, 2011 m.
Parodoje „Ugnius Gelguda, Vartams 20“, galerijoje „Vartai“, Vilniuje, 2011 m.
„ArtVideoExchange“, Lietuvos programoje Tromse, Norvegijoje, 2012 m.
Festivalio „Les Rencontres Internationales“ programoje, Beiruto meno centre, Libane, 2012 m.
Festivalyje „Les Rencontres Internationales“, Cineteca Matadero, Madride, Ispanijoje, 2012 m.
Kalendorius
Haruno Farockio filmų retrospektyva | Nepatogus kinas
Susitikimas su meno leidyklos „Primary Information“ įkūrėju Jamesu Hoffu
Leidykla „Circle Books“: prieinamumo politika, archyvų naudojimas ir partnerystė leidyboje
„Žinios iš kažkur kitur“. Kultūros vaidmuo 9-ojo dešimtmečio pabaigos Europos demokratinėse permainose
Vilniaus galerijų savaitgalis Šiuolaikinio meno centre
Triguba sąmonė: Ciarán Wood video darbų peržiūra
Archyvas