Gegužės 16 d., šeštadienį

„Ketvirtojo pasaulio skveras“: 18:00–23:00
Parodos veiks: 14:00–22:00
Nemokamas parodų lankymas: 18:00–22:00

Gegužės 16 dieną Šiuolaikinio meno centras įsijungia į tarptautinę iniciatyvą „Muziejų naktis“ ir siūlo žiūrovams ateiti į parodas vėliau nei įprastai bei kviečia į specialų muzikinį renginį. Nuo 18 val. lankytojai galės nemokamai apžiūrėti tarptautinę grupinę parodą „t:i:k:r:o:v:ė: po psichodelikos“, Liudviko Buklio projektą „Kaip liežuviai“ ir Žilvino Landzbergo parodą „Be karūnos“, kurios erdvėje vyks penkių valandų trukmės muzikinė sesija „Ketvirtojo pasaulio skveras“.

1980 metais trimitininkas Jonas Hassellis kartu su kitu muzikantu vizionieriumi Brianu Eno išleido albumą „Fourth World Vol. 1: Possible Musics“ ir taip davė pradžią ko gero vienai transcendentiškiausių krypčių populiariojoje muzikoje. „Ketvirtasis pasaulis“ apjungė trečiojo pasaulio muzikos magiją ir pažangiąsias pirmojo pasaulio technologijas: jame tautiniai egzotiniai garsai dekonstruojami, perrašinėjami ir sulipdomi į naują visumą.

Jau keletą metų Eglė Naujokaitytė, dar žinoma didžėjiniu pseudonimu Muk, remdamasi J. Hassellio idėjomis, ieško, tiria ir groja sąskambius iš įvairių laikmečių ir taip kiekvienu savo performansu siekia klausytoją nukelti į užburiantį ketvirtąjį pasaulį. Anot Muk, šis pasaulis yra estetika ir eskapizmu paremta aukštesnė sąmonės būsena, kurią pasiekti nėra taip lengva. Kaip sako pats J. Hassellis: „Skamba paprastai, tačiau nieko paprasto ketvirtajame pasaulyje nėra. Viskas yra galimybė: galima muzika, galimos kultūros, galima architektūra, galimas gyvenimo būdas ir taip toliau.“ Ketvirtojo pasaulio filosofija išsigrynina į galimus santykius tarp individo, genties ir tautos technologijų amžiuje. Įsivaizduokite tinklą, kuriame persikloja tautinės žmonijos ribos, o ant jo projektuojama visiškai nauja geografija, paremta neverbaline ir nekūniška komunikacija – tarytum bendraminčių gentys. Tokiam ryšiui būtina vaizduotė ir intuicija. Ketvirtajame pasaulyje niekas negali būti numenkinama, diktuojama ar iš anksto numatyta, jame elektroninėmis priemonėmis kuriama pusiausvyra tarp gimtosios ir globalios tapatybės. Viskas jusliška, intuityvu ir galima.

Muzikinėje sesijoje „Ketvirtojo pasaulio skveras“ plokšteles ir takelius iš savo kolekcijos gros Muk ir Požemis.

Vaizdas: Žilvino Landzbergo parodos „Be karūnos“ fragmentas. Nuotrauka: Eglė Naujokaitytė